Tag Archives: duplicate kunci kereta

Hilang Kunci Kereta? Baca ni sebelum …

Ni saya nak citer sikit pengalaman mengenai kunci kereta saya yg hilang tempohari,saya dok area yg bersempadan dgn Negeri Sembilan..so segala macam  barang2 keperluan/bayar bil/riadah/makan akan saya turun ke Nilai..

Dua tiga hari lepas saya pergi ke satu kiosk di Tesco Nilai yg menyediakan perkhidmatan menduplicate kunci kereta.Saya haram tak de pengalaman dalam bab2 duplicate kunci kereta ni. isteri saya pun sama,so dalam kepala tu dok ingat duplicate kunci ketea ni macam duplicate kunci umah gak..tapi ada sikit sangsi la sebab kalau fikir cara logik tak kan senang2 org nak duplicate kunci keta  mcm tu jer..dan terdetik dalam hati mungkin akan mahal sikit upahnyer dr duplicate kunci umah

Terkejut beruk mat yeh di buatnye saya bila pekedai tu bagi tahu harga upah utk duplicate  kunci keta saya tu mencanak sampai RM300..perrrggggh gilo ko sampai mahal mcm tu sekali..saya tak pikir panjang terus belah dari situ ..lupakn la aje niat nak duplicate kunci tu..kalau RM100 tu saya boleh gagah kan lagi tangan ni utk capai dan buka wallet ni..tp kalau da sampai RM300,kaya mcmana sekalipun saya takkan bayar kecuali kalo terdesak giler b*%$i jer

Setelah beberapa minggu…dalam  dua tiga hari lepas saya terjumpa satu kedai duplicate kunci kereta kat Tropicana Mall,Damansara ..terdetik dalam hati nak bertanya harga upah duplicate kat kedai tu..korang nak tahu berapa upahnyer..cuba korang teka?..saya rasa korang ingat mesti lagi mahal kan..mana tak nyer kalo da kat Nilai kena RM300 inika pula di Damansara,mesti lagi mahal la kan

 

-

-

-

-

Whooah…tekaan korang tak tepat..kat Damansara ni dorang charge RM80 jer yob!!!!!Arrrggghhh bengang giler saya..

giler murah!!!!

tak pikir panjang saya terus hulur kunci kat dia bg dia duplicate..settle problem..nasib baik tak kena kencing dgn Cina kat Nilai tu..

Jadi korang kalo nak duplicate kunci kereta,jgn buat kat  kedai dalam tesco Nilai tu..harga paling mahal pun kat Tropicana Mall tu hanya dalam RM80 jer..kalau Myvi Toyota,Nissan dll dalam harga RM40 jer..

Gitulah citernyer..TQ


Share